En-til-en forløb
Hænger du også i teknikbremsen
og bliver frustreret, når teknikken ikke virker?
Personlig teknisk hjælp til dig, der knokler med at forstå og realisere din drøm om et professionelt online butiksvindue med et website, freebies, nyhedsbrev, mailserier, online salg, kurser og medlemsklub - og er klar til at tage teknikbrillerne på, smøge ærmerne op og sparke gang i online salget for dit næste projekt i din online forretning.
Går du i stå og laver overspringshandlinger fordi teknikken driller,
når du forsøger at implementere dit næste online produkt?
Du har en masse idéer til forbedringer og udvidelser af din online forretning.
Du har købt og deltaget på en del online kurser for at lære, hvordan du laver den perfekte freebie og får potentielle kunder på din mailliste. Eller hvordan en super sælgende landingpage ser ud, og hvordan man laver online kurser og medlemsklubber.
Du ved, hvad du gerne vil have - og du har forsøgt at lave det. Men teknikken driller, og måske er du i tvivl om, om hele flowet fra freebie og tilmelding til nyhedsbrev - til køb og levering af din ydelse eller dit produkt - nu også virker som det skal.
Du støder ind i tekniske problemer, du har svært ved at løse på egen hånd.
Du bange for, at hvis du ikke snart får lavet det færdigt og er klar til online salg, så løber konkurrenterne med kunderne ...
IT - det skal bare virke
Mange af mine kunder oplever teknikproblemer som super frustrerende, fordi det tekniske er noget af det, der bare skal virke.
Rigtig mange af de kurser, de har købt, får det til at lyde så nemt at bygge og sælge online produkter - derfor er det frustrerende, når det er teknikken, der driller.
Har du også tænkt “hvorfor virker det ikke” og efter timers knoklen bare råbt ARGH - eller haft lyst til det?
Mange har svært ved at forstå de mange tekniske udtryk - sådan helt præcis og lavpraktisk - hvad er en landingpage, en automatiseret mailserie, en betalingsgateway m.m. - hvad er der brug for, hvordan hænger det sammen og hvordan gør man?
Det føles super frustrerende og drøn irriterende, når det er teknikproblemer (og forståelse), der afholder dig fra at blive færdig og klar til at gå online med dit næste produkt.
Hver gang du ser en konkurrent reklamere for et lignende produkt, og du ser kunderne liker, kommenterer og deler, så bliver du sur og bitter på dig selv, fordi du ikke er klar med dit produkt.
Måske forsøger du at afsætte tid i din kalender - nu skal det være - men det bliver til overspringshandlinger i stedet for, fordi du støder ind i tekniske problemer eller ikke forstår sammenhængen.
Hvis det endelige lykkes er du ikke tilfreds og synes ikke salget kører så godt, som du kunne ønske dig. Måske oplever dine kunder fejl, eller de forstår ikke købsprocessen, og du bruger forholdsvis meget tid på IT-support.
Hvorfor er det så svært at få teknikken til at spille?
Det er svært at få alle de tekniske ender i en online forretning til at spille sammen, at følge med udviklingen indenfor de tekniske løsninger samt sikre kunderne en tryg og fejlfri digital købsrejse. Det er derfor, du er nået her til ...
Du har svært ved at overskue det tekniske i dine kunders digitale købsrejse - fra at gøre en freebie tilgængelig, få folk på din mailliste og over på din landingpage, sætte dit produkt til salg online, modtage betaling og levere produktet til kunderne.
Du har svært ved at finde ud af hvilke(t) IT-system(er) du skal bruge - hvad er nødvendigt og hvad er nice to have?
Du er i tvivl om, om du rent teknisk bruger de løsninger, du allerede har, på den mest hensigtsmæssige måde.
Du mangler sparring, en du kan spørge til råds samt masser af støtte til, hvordan du helt lavpraktisk sætter teknikken rigtigt op …
De to typiske misforståelser
Det første råd er, at du bare skal investere i et intuitivt og “nemt at forstå” IT-system, med gratis support. Så er det nemt og hurtigt at sætte hele teknikken op.
Hvad, der er intuitivt og nemt, er individuelt, og den gratis support sætter sig ikke ind i din forretning - de forsøger ikke at forstå dine og dine kunders specielle behov. Derfor kan det være svært at få hjælp fra dem med udgangspunkt i, hvordan din online forretning er skruet sammen.
Det er heller ikke sikkert, du kan nøjes med et system - måske skal du have flere systemer, som skal “snakke sammen”.
Den anden misforståelse er, at du bare skal investere i et online kursus, der lærer dig, hvordan du laver en flot og lækker freebie, super sælgende landingpage eller et online kursus system.
De kurser handler bare så sjældent om det tekniske bag - sådan helt lavpraktisk, hvordan man teknisk sætter det op … så det understøtter dine kunders digitale købsrejse fra de henter din freebie, til du leverer dit online produkt til dem.
Kunderne handler i den butik, hvor de føler sig trygge ved at handle, og de kommer igen, hvis de oplever hele købsprocessen som professionel, behagelig og fejlfri.
Derfor skal du lære, hvordan du teknisk bygger et online købsflow, der matcher din online forretning og dine kunders digitale købsrejse.Hvis du ikke gør noget,
kan det ses på din bankkonto og din mentale konto
Dine kunder har brug for din hjælp, og de er klar til at købe dine produkter. Enten ved de ikke, at du har det, de søger, eller også oplever de for mange fejl. Fordi du mangler at få teknikken på plads.
Dine konkurrenter er godt i gang med at tiltrække dine potentielle kunder, og det koster på din bankkonto.
Kunderne handler online, det er derfor, du skal rykke nu - få det færdigt, få det fixet og sendt ud til dine kunder. Det er ikke økonomisk holdbart at blive ved med at udsætte det.
Det er frustrerende, når det er teknikken, der stopper dig og endnu mere frustrerende at se andre tiltrække dine kunder. Din frustration tærer på din mentale konto. Det smitter af på dit humøret og din lyst og dit overskud til at gå i gang med de andre projekter, du har på tegnebrættet.
Og det koster på din mentale konto …
Det der ofte sker, når du prøver at få teknikken på plads
Du har Googlet, set videoer på YouTube og spurgt i netværksgrupper på Facebook, for at få svar på dine tekniske spørgsmål ...
Men det er svært at få helt konkret hjælp til lige netop din situation - en step by step “sådan gør du” - hjælp, der passer lige på dig og din online forretning. Så ender du med at gå i stå og sidde tilbage med en halvfærdig løsning.
Du har også forsøgt at få hjælp hos supporten til de systemer, du bruger, men de henviser lidt for ofte til deres hjælpe-videoer. Dem har du set, og de er lidt for generelle til lige netop dit problem - de passer ikke helt til din online forretning.
Måske har du købt en enkelt eller to konsulenttimer hos en teknisk person eller en, der er super-bruger i det system, du har købt. Du kom videre - lige indtil du stødte ind i det næste problem, eller der dukkede et supplerende spørgsmål op.
Problemet er at ingen af dem, du har søgt hjælp hos, satte sig ind i din online forretning - forsøgte at forstå lige præcis, hvad du sælger, hvem dine kunder er og hvordan deres digitale købsrejse foregår i din online forretning.
Du har brug for hjælp til det tekniske fra en person, der forstår din online forretning …
… en der kan vejlede dig til at vælge den tekniske løsning, der passer dig bedst, og som du kan bygge en professionel online forretning på. En løsning, der er holdbar på den lange bane …Det kan være, du har overvejet at hyre en tekniknørd?
Du har hørt forskellige eksperter sige “det klare min teknik-fe for mig” og tænkt “ja, det kunne da være rart med sådan én”.
Derfor har du allerede spurgt i forskellige netværksgrupper efter anbefalinger på en person, der kan hjælpe dig. Her har du hørt forskellige skrækhistorier om bureauer, der laver langvarige kontrakter, der økonomisk forpligter, og som er svære at komme ud af. Eller andre, der er endt med at betale for en hjemmeside, de slet ikke kan bruge, og som nu skal laves om.
Måske har du fået anbefalet eksperter i forskellige systemer, men du har svært ved at finde ud af, om de er den rette til at hjælpe dig.
Uanset hvad, så vil du gerne beholde kontrollen og ejerskabet med din online platform …
… og spare lidt ved at gøre det selv.
Den egentlige årsag til, at du ikke får teknikken på plads uden hjælp
Hvis du var så vild med IT og teknik, havde du taget en anden uddannelse og gjort det selv.
Du har dit fag - det du er ekspert i.
Og det er helt ok.
At opbygge, vedligeholde og hele tiden udvikle din online forretning tager tid. Og det er vigtigt, at det eksisterende kører. Den tid, du har sat af til teknik, bruges oftest på at vedligeholde det eksisterende.
For det skal virke.
At udvikle nyt kan være et stort projekt, når man ikke har det tekniske overblik. Det er svært at få de forskellige systemer til at snakke sammen, så din online forretning fremstår professionel. Frygten for at støde ind i tekniske problemer, afholder dig fra at gå i gang, og du ender med et halvfærdigt projekt, der bare ligger der og giver dig dårlig samvittighed.
Forestil dig, at du kunne bruge mere af din tid på det,
du er bedst til, mens det tekniske bare virker …
Du kan sagtens få det tekniske på plads, så dine kunder oplever en professionel digital købsrejse hos dig. Med den rette hjælp. Du vil udnytte din tid mere effektivt og få afsluttet de halvfærdige opgaver.
Du vil få automatiseret flere arbejdsgange og lappet tekniske huller på din online platform. Det vil betyde færre timer på IT-support til kunder, der ikke forstår købsprocessen, eller som oplever fejl.
Resultat vil være en online platform, der bare virker. Din motivation til at udvikle endnu mere på din forretning vil stige og give dig glæde og overskud til at hjælpe dine kunder, med det du er bedst til. Du vil fremstå professionel og stolt begynde at dele og reklamere for dine online produkter og ydelser. Alt sammen noget, der vil øge dit salg.
Din helt egen teknikcoach,
der hjælper dig med at få teknikken til at spille
og fremstå professionel
Jeg vil gerne invitere dig til dit helt eget soloforløb med din helt egen teknikcoach. Et forløb der hjælper dig med at blive teknisk klogere på din egen online forretning, og gør dig i stand til at løse de fleste tekniske opgaver selv.
Alle mine kunder er forskellige. De har forskellige fag med hver deres online platform, der matcher lige netop deres online forretning. De har også forskellige tekniske forudsætninger og dermed forskellig behov for hjælp.
Ingen er ens.
Derfor starter jeg alle mine forløb med et opstartsmøde. Her bliver jeg klogere på din online forretning, dine behov og dine kunders digitale købsrejse. Det er også her, vi sammen bliver enige om, hvilken opgave du gerne vil min hjælp til at lave under forløbet. Vi finder ud af, hvilke tekniske opgaver du kan lave selv, og hvilke du har brug for min hjælp til.
Derudover indeholder dit personlige forløb også:
En prioriteret tidsplan for, hvilke opgaver du kan lave på egen hånd - så ved du, hvad du skal lave, i hvilken rækkefølge og du har en deadline.
En liste over de opgaver du har brug for en vejledning/guide til - så du undgår at gå i stå, fordi der er noget teknisk, du ikke helt forstår.
Vejledninger og guides, så du selv kan sætte teknikken op og integrere flere systemer, så din online platform understøtter din online forretning og fremstår professionel.
Forklaring på de forskellige tekniske udtryk, så du i fremtiden selv kan planlægge, prioritere og sætte teknikken op til dit næste projekt.
Som minimum 1 ugentlig teknik-time, hvor vi enten sammen løser konkrete tekniske opgaver, eller du får svar på dine spørgsmål, så du bagefter selv kan løse det.
Professionel teknisk sparring med din personlige teknik-fe, der kender din forretning.
Mulighed for at betale i rater.
Præcis hvor mange uger forløbet skal strække sig over, afhænger af hvor stor eller lille opgave, du skal have hjælp til, om det er en helt specifik afgrænset opgave. Måske har du brug for løbende hjælp i en lidt længere periode.
Som udgangspunkt strækker et forløb sig over minimum 4 uger, og den periode er bindende.
På opstartsmødet bliver vi enige om, om 4 uger er nok, eller om dit forløb skal strække sig over flere uger. Der vil selvfølgelig være mulighed for forlængelse af aftalen i intervaller á 4 uger. Ligesom du har mulighed for at tilkøbe ekstra ad hoc teknik-timer til en favorabel timepris, hvis behovet opstår undervejs.
Jo flere uger du binder dig til fra starten af, jo billigere bliver dit forløb og de efterfølgende uger, hvis du forlænger aftalen.