Det, at kunder er på en købsrejse, er ikke noget nyt. I dag har det bare rykket sig til at være en digital købsrejse. Men vi skal stadig have styr på kundernes digitale købsrejse gennem vores online platform. Det er vigtigt, at kunderne oplever det som nemt at finde os og nemt at handle hos os. I denne artikel kommer jeg med mit bud på, hvordan du kan få styr på og teste dine kunders digitale købsrejse. Så du øger sandsynligheden for, at de handler i din butik igen og anbefaler dig til andre.
Emner / Online Platform
En professionel online platform består af det eller de systemer der skal til, for at du kan drive din online forretning.
Det er stedet hvor du møder din kunder, præsenterer dig selv, din virksomhed og alt det lækre, du tilbyder til dine kunder.
Det er stedet hvor dine kunder handler. Det er måske også her de får adgang, til det de har købt hos dig for eksempel et online kursus.
Din online platform er vigtig for dine kunder (læs din forretning), derfor er den en stor og vigtig brik i puslespillet til succes.
Der findes ikke en one-size-fits-all online platform. Den bedste online platform er den du bruger – så kort kan det siges. Det er den du logger ind på hver dag, fylder med lækker kundedata og aktivt bruger, til at drive din online forretning.
Her finder du de blogindlæg, der handler om emnet Online Platform.
Valg af online platform
Få styr på de 7 vigtigste parametre, du skal have på plads, inden du vælger din online platform – hvis du spørger mig. Og få de 3 største fejl jeg ser mange begå i valg af online platform.